H Gazprom αναμένεται να αναλάβει εξ ολοκλήρου την κατασκευή του αγωγού Nord Stream-2, που θα μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλλουν κυρώσεις σε ευρωπαϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού. Το αμφιλεγόμενο έργο Nord Stream -2, του οποίου η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί κατά το 94%, θα ολοκληρωθεί από την ρωσική πλευρά, ανακοίνωσε η διευθύντρια της Gazprom Export και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ρωσικής εταιρείας, Ελένα Μπουρμίστροβα κατά την διάρκεια του συνεδρίου European Gas Conference, που πραγματοποιείται στην Βιέννη.

Οι κυρώσεις τις οποίες αποφάσισαν να επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε ευρωπαϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού, ανάγκασαν την ελβετική εταιρεία Allseas, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο πλοίο τοποθέτησης υποθαλάσσιων αγωγών στον κόσμο και είχε ναυλώσει η Gazprom, να αποσυρθεί από το έργο. Η Ρωσία εν συνεχεία ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το πλοίο Acsedmiv Tserski, το οποίο η Gazprom είχε αγοράσει το 2015 και είναι παρόμοιο με το πλοίο της ελβετικής εταιρείας, βρίσκεται αυτή την περίοδο, στη φάση της πλήρους ανακατασκευής του.

Οι αμερικανικές κυρώσεις είχαν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ευρώπη και καταγγελίες για ανάμιξη της Ουάσινγκτον στη χάραξη της ευρωπαϊκής ενεργειακής στρατηγικής. Οι Βρυξέλες έχουν σκήσει δριμεία κριτική στις ενέργειες της αμερικανικής ηγεσίας, ενώ το Βερολίνο τις έχει χαρακτηρίσει ως «παρέμβαση στις εσωτερικές μας υποθέσεις».

«Η κυβέρνηση απορρίπτει αυτές τις κυρώσεις τις οποίες δεν έχει τη δικαιοδοσία να επιβάλει. Επηρεάζουν τις γερμανικές και τις ευρωπαϊκές εταιρείες και αποτελούν παρέμβαση στις εσωτερικές μας υποθέσεις», είχε δηλώσει η Ούρλικε Ντέμερ, εκπρόσωπος της Γερμανίδας καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ.

Ο Ρώσος πρόεδρος, Βλάντιμιρ Πούτιν, αμέσως μετά την ανακοίνωση των αμερικανικών κυρώσεων, είχε δηλώσει ότι η ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021, δηλαδή, ένα χρόνο αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό, ότι η κατασκευή του αγωγού θα κοστίσει περίπου 10 δισ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται εξ ημισείας από την Gazprom και πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες, τις (ÖMV, Wintershall Dea, Engie, Uniper και Shell. ‘Εως σήμερα, έχουν κατασκευασθεί τα 2300 από τα 2460 χιλιόμετρα.

 

 

 

 

 

Share This