Παρά τη συνεχόμενη αύξηση των τουριστικών ροών στην Ιταλία, οι αεροπορικές της αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα και προσπαθούν να «επιβιώσουν».

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η ρευστοποίηση της Air Italy η οποία ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Η αεροπορική ξεκίνησε να χάνει έσοδα με το «καλημέρα», καθώς τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της σημείωσε απώλειες ύψους 164 εκατ. ευρώ και το 2019 200 εκατ. ευρώ. Ένας από τους λόγους ενδέχεται να ήταν η αναγκαστική καθήλωση των 20 Boeing 737 Max της ιταλικής αεροπορικής, αλλά το κύριο βάρος της ευθύνης πέφτει στην κακή διαχείριση των πτήσεων μακρινών αποστάσεων, όπως αυτές που συνέδεαν το Μιλάνο με την Ταϊλάνδη και πτήσεις, όπως η σύνδεση Μιλάνο-Σικάγο, που ακυρώθηκαν πριν καν ξεκινήσουν.

Την κατάσταση αυτή επιδείνωσαν και οι πτήσεις τεράστιων παγκόσμιων αεροπορικών προς την Ιταλία. Η United θα προσθέσει από τον Μάιο το πέμπτο της δρομολόγιο που θα συνδέει το Newark με το Παλέρμο και πραγματοποιεί ήδη πτήσεις προς τη Ρώμη, το Μιλάνο, τη Βενετία και τη Νάπολη. Η Delta προσθέτει πτήσεις από τη Ρώμη προς τη Βοστώνη και από το 2018 διαθέτει πτήσεις προς τη Ρώμη, το Μιλάνο και τη Βενετία. Η American Airlines πραγματοποιεί πτήσεις από τη Φιλαδέλφεια προς την Μπολόνια και η Emirates προσέθεσε και πέμπτο δρομολόγιο από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης προς το Μιλάνο.

Αυτός ο διεθνής ανταγωνισμός δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση για την εθνική αεροπορική της Ιταλίας, Alitalia, η οποία αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες οικονομικά προβλήματα, ενώ σύμφωνα με πηγές δεν έχει σημειώσει κέρδη τα τελευταία 15 χρόνια. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η ιταλική αεροπορική  έχει επιβιώσει μόνο λόγω της κυβερνητικής ενίσχυσης του 2008 και 2014, η οποία ανέρχεται στα 9 δισεκατ. ευρώ.

Η Alitalia είναι επισήμως χρεοκοπημένη από το 2017 και διαχειρίζεται από την ιταλική κυβέρνηση. Οι ημερήσιες απώλειές της ανέρχονται στα 2 εκατ. ευρώ. Το 2019 η Ιταλίδα Υπουργός Μεταφορών, Paola De Micheli, παρείχε οικονομική στήριξη αξίας 400 εκατ. ευρώ υποσχόμενη να μη σπαταλήσει επιπλέον χρήματα των φορολογούμενων στην αεροπορική.

Σύμφωνα με το Reuters ο Ιταλός Υπουργός, Stefano Patuanelli, έχει δηλώσει στον ιταλικό τύπο πως αν δε βρεθεί αγοραστής για την Αlitalia, η εταιρεία θα κλείσει στα μέσα του καλοκαιριού του 2020. Οι όποιες απόπειρες, όμως, εξαγοράς στο παρελθόν δεν απέδωσαν. Το 2014 η  Etihad Airways είχε εξαγοράσει το 49% των μετοχών της ιταλικής αεροπορικής για 2 δισεκατ. δολάρια, αλλά και πάλι η Alitalia χρεοκόπησε ύστερα από κάποια χρόνια. Η Ryanair και η Delta φημολογούταν ότι θα αγοράσουν μεγάλα μερίδια από την αεροπορική το 2017, αλλά και οι δυο συμφωνίες δεν προχώρησαν.

 

 

 

 

 

 

Share This