Η συνεχιζόμενη οικονομική «αιμορραγία» του τομέα κατασκευών του ομίλου και οι κίνδυνοι στη χρηματοδότηση οδήγησαν την S&P να υποβαθμίσει τη βαθμολογία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε «B-» με αρνητικό outlook.

Συνεχίζει να «πληγώνει» τον όμιλο ΕΛΛΛΑΚΤΩΡ ο κατασκευαστικός του τομέας, καθώς η διοίκηση θα υποχρεωθεί να εγγράψει σημαντική ζημία από την σχετική δραστηριότητα και για την χρήση του 2019 (μετά από την αντίστοιχη του 2018). Έτσι, θα μετατεθεί για έναν ακόμα χρόνο η ανάκαμψη του κλάδου και η επιστροφή στην κερδοφορία, ή τουλάχιστον η ανάσχεση της οικονομικής «αιμορραγίας».Στο πλαίσιο αυτό, σε σχετική του ανάλυση, ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P Global προχώρησε σε υποβάθμιση της βαθμολογίας του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε «Β-» με αρνητικό το outlook.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές ο όμιλος συνεχίζει να εμφανίζει δυσκολίες στον τομέα της κατασκευής, εν μέσω ενός δυσχερούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, εκτιμούν ότι η διαδικασία μείωσης της μόχλευσης θα απαιτήσει ακόμα περισσότερο χρόνο. Υπενθυμίζεται ότι προ διμήνου, ο όμιλος προχώρησε στην έκδοση ενός πενταετούς ομολόγου ύψους 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 582 εκατ. ευρώ διοχετεύτηκαν για την αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους του τραπεζικού δανεισμού, συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου του δανεισμού της Άκτωρ, της θυγατρικής στις κατασκευές.

Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν φαίνεται να «πείθει» τους αναλυτές, δεδομένου ότι το επιτόκιο της έκδοσης ήταν υψηλό (περίπου 6,3%), αφετέρου δε αυτό που συνέβη στην ουσία είναι να μετατεθεί η υποχρέωση σε μελλοντικό χρόνο, χωρίς σημαντική βελτίωση των χρηματοοικονομικών όρων.

Αυτό αφήνει τον όμιλο έκθετο σε ρίσκο, καθώς θα πρέπει έως τότε, οι συνθήκες στην αγορά και στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο (και ασφαλώς κι εντός του ίδιου του ομίλου) να έχουν βελτιωθεί άρδην, προκειμένου να μπορέσει να επιτευχθεί ένα ικανοποιητικότερο roll-over του χρέους αυτού, δηλαδή να μπορέσει να γίνει μια χρηματοδότησή του με πολύ ευνοϊκότερους όρους απ’ ό,τι ήταν εφικτό στην παρούσα συγκυρία.

Όπως σημειώνει η ανάλυση της S&P, «οι καθυστερήσεις στις αναθέσεις δημοσίων έργων και οι υπερβάσεις κόστους είναι πιθανό να πλήξουν την κερδοφορία του ομίλου για μεγαλύτερο διάστημα απ’ότι αναμενόταν. Με δεδομένο ότι υπάρχει πλέον και μεγαλύτερη ανάγκη για κεφάλαια που θα διοχετευτούν σε νέες επενδύσεις, η ρευστότητα έχει μειωθεί και θα περιοριστεί ανάλογα και η δυνατότητα μείωσης του δανεισμού. Πλέον αναμένουμε την επίδοση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ να παραμείνει σχετικά αδύναμη το 2020 και να επιδεινωθεί εκ νέου, εφόσον η κατάσταση στην αγορά επιδεινωθεί».

Μάλιστα, ένας ακόμα «πονοκέφαλος» για τον όμιλο αναμένεται να είναι και η μείωση της απόδοσης του τομέα των παραχωρήσεων, που είναι και ο βασικός τροφοδότης των λειτουργικών εσόδων. Σύμφωνα με την S&P, “η πανδημία του COVID-19 θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τον κυκλοφοριακό όγκο στους αυτοκινητόδρομους και να μειώσει την κερδοφορία του συγκεκριμένου τομέα.

Επιπλέον, όπως σημειώνει η S&P υφίσταται ρίσκο για την εταιρεία, καθώς ακόμα βρίσκεται στην διαδικασία εξασφάλισης της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του προγράμματος ανάπτυξης αιολικών πάρκων και την ανάπλαση της Μαρίνας Αλίμου. Αν η κατάσταση στην οικονομία επιδεινωθεί, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στην εξασφάλιση της εν λόγω χρηματοδότησης, αλλά και το κόστος αυτής να είναι τελικά υψηλότερο.

Από την άλλη πλευρά, οι αναλυτές σημειώνουν ότι ο όμιλος έχει και αναγνωρισμένες οφειλές ύψους 190 εκατ. ευρώ (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2019),  που θα μπορούσαν να βελτιώσουν κατά πολύ την ρευστότητα του ομίλου, παρότι δεν είναι ξεκάθαροι οι όροι αποπληρωμής που έχουν συμφωνηθεί.

 

 

 

 

 

 

 

Share This