Η Ινδία ξεμένει γρήγορα από μέρη για να αποθηκεύσει τις ολοένα και αυξανόμενες ποσότητες πετρελαίου και καυσίμων που δεν μπορεί να απορροφήσει, καθώς κάθε διαθέσιμη δεξαμενή – μεταξύ των οποίων και αυτές στα 66.000 πρατήρια βενζίνης της χώρας – κοντεύει να ξεχειλίσει, αναφέρει σε σημερινό του δημοσίευμα το Bloomberg.

Τα διυλιστήρια στην Ινδία, τον τρίτο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου παγκοσμίως, εμφανίζουν πληρότητα 95%, σύμφωνα με αξιωματούχους της χώρας, αναφέρει το πρακτορείο.

Η ζήτηση για καύσιμα έχει καταρρεύσει εν μέσω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί στα ταξίδια και τις μετακινήσεις σε μεγάλες περιοχές της δεύτερης πιο πυκνοκατοικημένης χώρας στον κόσμο.

Οι επιλογές για την αποθήκευση των “ανεπιθύμητων” βαρελιών πετρελαίου εξαντλούνται γρήγορα σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφέρει το Bloomberg. Όπως σημειώνει, η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία αποθήκευσης πετρελαίου, η Royal Vopak NV, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έχει μισθώσει σχεδόν όλους τους διαθέσιμους χώρους καθώς η υπερπροσφορά συνεχίζει να διογκώνεται, οδηγώντας τη Δευτέρα τα αμερικανικό συμβόλαιο σε αρνητικές τιμές για πρώτη φορά στην ιστορία.

“Η ζήτηση δεν φαίνεται να επιστρέφει σύντομα”, αναφέρει ο R. Ramachandran, διευθυντής διυλιστηρίων της Bharat Petroleum Corp. “Μεγάλα κέντρα κατανάλωσης, όπως η Βομβάη, το Δελχί και η Καλκούτα αντιμετωπίζουν προβλήματα καθώς αυξάνονται τα κρούσματα του κορονοϊού” παρά τις προσπάθειες της χώρας να περιορίσει την εξάπλωση του.

Τα διυλιστήρια της χώρας έχουν μειώσει τις λειτουργίες τους κάτω από το 50% σε ορισμένες μονάδες για να αντιμετωπίσουν την πτώση-ρεκόρ που καταγράφηκε τον Απρίλιο στη ζήτηση καθώς οι δρόμοι έχουν αδειάσει, οι πτήσεις έχουν σταματήσει και οι περισσότερες οικονομικές δραστηριότητες έχουν παγώσει εν μέσω των δρακόντειων μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας.

Η κατανάλωση για ντίζελ και βενζίνη, που καταλαμβάνουν πάνω από το μισό της ζήτησης πετρελαίου της Ινδίας, έχει υποχωρήσει πάνω από 60% το πρώτο μισό του Απριλίου. Το κλείδωμα της οικονομίας έχει παραταθεί μέχρι τις 3 Μαΐου, διαλύοντας τις ελπίδες για μια γρήγορη ανάκαμψη.

Εκτός από τους σταθμούς λιανικής, τα διυλιστήρια αποθηκεύουν καύσιμα στα περισσότερα από 300 τέρμιναλ και τερματικούς σταθμούς καθώς και σε 250 σταθμούς ανεφοδιασμού για την αεροπορία. Πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής χωρητικότητα χρησιμοποιείται για την αποθήκευση ντίζελ και άλλο ένα 20% για βενζίνη, αναφέρει το πρακτορείο.

 

 

Share This