«Έκρηξη» 284% όσον αφορά τις πωλήσεις τους κατέγραψαν τα online σουπερμάρκετ την περίοδο της εμφάνισης του Covid-19 στην χώρα μας. Συγκεκριμένα από τις 24 Φεβρουαρίου, που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Convert Group 26 συνολικά κατηγορίες προιόντων είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά πάνω από 149% στο συγκεκριμένο κανάλι.

Την εβδομάδα 16-22/03 ο αριθμός των καταναλωτών που πραγματοποίησαν αγορές απο online supermarkers αυξήθηκε κατά 360% σε σχέση με το 2019. Η δε αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 501%, σε μια ξεκάθαρη ένδειξη πως τα ηλεκτρονικά καλάθια έχουν γίνει αρκετά μεγαλύτερα.

Αν και η αξία του μέσου καλαθιού των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ κατέγραφε πτωτική πορεία τα τελευταία 3 χρόνια, στο πρώτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 11% αγγίζοντας τα 101 ευρώ. Φυσικά βασικός λόγος για αυτή την άνοδο είναι οι αγορές που έγιναν τον Μάρτιο εξαιτίας του Covid, κατά τις οποίες τα “καλάθια” περιελάμβαναν πολύ περισσότερα προϊόντα.

Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί πως καταγράφηκε σημαντική άνοδος τον συγκεκριμένο μήνα όσον αφορά τα προϊόντα τροφίμων, που περιελάμβανε το μέσο καλάθι. Αναλυτικότερα, απο τα συνολικά 51 είδη, τα 40 ήταν προιόντα τροφίμων καταγράφοντας μια άνοδο της τάξεως των 9 μονάδων σε σχέση με το 2019.

Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί πως για την περίοδο της εμφάνισης της πανδημίας του κορονοιου στην Ελλάδα κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (24/2-31/3) η σημαντικότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στα

  • Προιόντα Γενικού Καθαρισμού (+1404%)
  • Αλεύρι-Συμιγδάλι (+1234)
  • Ρύζια- Όσπρια (+614%)
  • Ζυμαρικά (+509%)

Γενικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group, oι αγορές σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ (online grocery shopping) άγγιξαν το 1,8% των συνολικών πωλήσεων σουπερμάρκετ την εβδομάδα  16-22 Μαρτίου 2020, κατορθώνοντας να καταγράψουν επίδοση 4% μεγαλύτερη σε σχέση με τις αρχές του χρόνου. Τέλος αναφοράς χρήζει επίσης το γεγονός πως τον Μάρτιο οι έλληνες καταναλωτές αναζήτησαν τον όρο “online supermarket” στο Google περίπου τις διπλάσιες φορές σε σχέση με όσες το είχαν κάνει αθροιστικά τους 12 προηγούμενους μήνες.

 

 

 

 

 

 

 

Share This