Σοβαρά θέματα πιθανά να προκαλέσει η τελευταία συνεδρίαση (28/4/2020) του Διοικητικού Συμβουλίου της ‘’Εγνατία Οδός Α.Ε.’’ όπου συζητήθηκε το ενδεχόμενο υποκατάστασης πλειοδότη διαγωνισμών που ενώ ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία τεσσάρων Σ.Ε.Α. του αυτοκινητοδρόμου ήδη από το 2010, εδώ και δέκα περίπου χρόνια και δεν έχει στήσει ακόμη εργοτάξιο. Ο εν λόγω πλειοδότης φέρεται στο ενδιάμεσο διάστημα να έχει καταθέσει ακόμη και αίτηση πτώχευσης ενώ μέχρι και σήμερα δεν έχει κηρυχθεί έκπτωτος, στερώντας από το Ελληνικό Δημόσιο έσοδα εκατομμυρίων ευρώ.

Το ζήτημα αφορά στους τέσσερις πλειοδοτικούς διαγωνισμούς που είχε πραγματοποιήσει η ‘’Εγνατία Οδός Α.Ε.’’ το 2010 για την ανάπτυξη των Σ.Ε.Α. στον υπό κατασκευή τότε αυτοκινητόδρομο, από τους οποίους ανακηρύχθηκε πλειοδότης και ταυτόχρονα διαμορφώθηκε λίστα επιλαχόντων.

Ωστόσο, από το 2010 έως και σήμερα εκκρεμεί η κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) Ελευθεροχωρίου , Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη καθιστώντας έτσι έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητοδρόμους στην χώρα μας με μήκος άνω των 600 χλμ. να λειτουργεί με μόνο ένα Σ.Ε.Α. στην περιοχή του Πλατάνου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, κατά τη συνεδρίαση, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού και ο Διευθύνων Σύμβουλος ανέπτυξαν δική τους, κοινή, εισήγηση σχετικά με τη λύση του γόρδιου δεσμού. Τα αίματα άναψαν όταν πρότειναν στα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου την υποκατάσταση του παραπάνω πλειοδότη, χωρίς την προκήρυξη νέου διαγωνισμού, από σχετικά νεοσύστατες, άγνωστες στον κατασκευαστικό
χώρο εταιρίες οι οποίες δεν είχαν λάβει μέρος στους διαγωνισμούς, ούτε βρίσκονταν στη λίστα των επιλαχόντων αλλά υποδείχθηκαν απευθείας από τον προηγούμενο πλειοδότη.

Η κίνηση αυτή οδήγησε σε θύελλα αντιδράσεων, καθώς άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου δεν μπορούσαν να αντιληφθούν γιατί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ δεν έλαβε οικονομικές προσφορές (ώστε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το δημόσιο συμφέρον και η διαφάνεια της διαδικασίας) για την υποκατάσταση του πλειοδότη και από άλλες εταιρίες, αλλά θα έπρεπε να υιοθετήσει άρον άρον την πρόταση του τελευταίου πλειοδότη που έχει οδηγήσει την εταιρία στο σημερινό αδιέξοδο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου (Κ.Νews.κ.α.) κανείς δεν αποκλείει , αν τα πράγματα έχουν έτσι , και την δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Είναι όμως έτσι ;

Θα φανεί προσεχώς ποιος έχει δίκιο.

 

 

Share This