Η Lufthansa θα πάρει τα λεφτά, αλλά η κυβέρνηση δεν θα έχει λόγο στην εταιρεία: Κάπως έτσι θα μπορούσε να συνοψιστεί η θέση του διοικητικού συμβουλίου της αεροπορικής εταιρείας προς τους Γερμανούς πολιτικούς τις τελευταίες εβδομάδες.

Όπως αναφέρει το Business Insider, ο αερομεταφορέας πλέον έχει περιέλθει σε δεινή οικονομική θέση και το ΔΣ του πρέπει να έρθει σε συμφωνία διάσωσης με το γερμανικό κράτος, το αργότερο ως σήμερα το απόγευμα.

Αν οι διαπραγματεύσεις καταλήξουν θετικά, το κράτος θα διασώσει την Lufthansa διαθέτοντας σχεδόν 10 δισ. δολάρια. Πάντως σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση του θέματος, το γερμανικό κράτος δεν θα έχει λόγο στη διαμόρφωση της πολιτικής της αεροπορικής εταιρείας. Το μόνο που αναμένεται να δοθεί στην κυβέρνηση είναι μια ή δύο εποπτικές θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Οι πληροφορίες του Business Insider αναφέρουν ότι αυτές οι θέσεις στο ΔΣ δεν θα πληρωθούν από δημοσίους υπαλλήλους ή πολιτικούς.

Μάλιστα αυτό υπήρξε και ένα κρίσιμο ζήτημα στις διαπραγματεύσεις, καθώς από την πλευρά του ΔΣ του αερομεταφορέα δεν ήταν αποδεκτό να δοθούν θέσεις σε δημοσίους υπαλλήλους ή πολιτικούς.

Από την στιγμή που θα ολοκληρωθεί η συμφωνία, η εταιρεία θα συνδεθεί με το υπουργείο Οικονομικών ως κρατική περιουσία.

Αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία

Με τους παγκόσμιους περιορισμούς στα ταξίδια λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η Lufthansa καταγράφει ζημίες σχεδόν 1 εκατ. δολάρια κάθε ώρα που περνάει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να βρίσκεται αντιμέτωπη με την προοπτική να χρεοκοπήσει εντός λίγων εβδομάδων.

Η Lufthansa ιδρύθηκε το 1953 και ξεκίνησε το πτητικό της έργο δύο χρόνια αργότερα, ενώ μέχρι το 1963 βρισκόταν αποκλειστικά στην ιδιοκτησία του κράτους.

Κατά την δεκαετία του ’90 η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας άρχισε να πουλά τις μετοχές της, με αποτέλεσμα το 1997 η εταιρεία να τελεί υπό πλήρη ιδιωτικοποίηση.

Share This