Ο υπουργός Ναυτιλίας προανήγγειλε πως θα υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο για την νησιωτική πολιτική και υπογράμμισε πως θα αλλάξει το πρωτόκολλο για τον αριθμό επιβατών στα πλοία. Αντιδράσεις από τους ακτοπλόους.

Θα καθυστερήσει όπως φαίνεται η δυνατότητα μετακίνησης των πολιτών στα νησιά που ισχύει σίγουρα μέχρι τις 18 Μαΐου, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη να αναφέρει πως εξετάζεται η άρση του μέτρου απαγόρευσης μετακίνησης προς τα νησιά για τους μη μόνιμους κατοίκους να γίνει παράλληλα με την επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο υπουργός προανήγγειλε πως θα υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο για την νησιωτική πολιτική, μέσα στον μήνα.

Για τις συνθήκες που θα ισχύουν για τα ταξίδια με πλοία, ο υπουργός ανέφερε πως συνεχίζεται η διαβούλευση των ακτοπλοϊκών εταιρειών με τον ΕΟΔΥ για το κείμενο προστασίας των επιβατών ενώ σημείωσε πως το πρωτόκολλο των πλοίων για τον αριθμό των επιβατών δεν μπορεί να είναι όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά θα ισχύσει το 50% έναντι του αρχικού καθώς επίσης θα υπάρχει ένα άτομο ανά καμπίνα εκτός αν πρόκειται για οικογένεια.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους θεωρούν πως το όριο του 50% κάνει εμπορικά το πλοίο μη βιώσιμο και ζητούν αλλαγή αυτού του όρου, με τις υφιστάμενες προτάσεις του ΕΟΔΥ να αποκλείουν την δρομολόγηση των ταχύπλοων. Ο κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ότι το υπουργείο έχει υπογράψει συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες και έουν δοθεί μέχρι στιγμής ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για 34 δρομολόγια, από τα 15 εκατ του συνολικού προϋπολογισμού.

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ακόμη ότι επεξεργάζεται κοστολογημένη πρόταση σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών με βάση το άρθρο 107 της ΕΕ για αποζημιώσεις εταιρειών και θα κατατεθεί σχετική αίτηση εντός του Μαΐου. Ο υπουργός ανέφερε για τα σκάφη αναψυχής πως προωθείται κοινή υπουργική απόφαση για την αναστλή καταβολής του ΦΠΑ για τις ναυλώσεις σε πρώτη φάση για όλο το 2020 ίσως αν χρειασθεί και το 2021. Επίσης σημείωσε ότι σχεδιάζεται πρόγραμμα ενίσχυσης του κεφαλαίου των εταιρειών του κλάδου με το δημόσιο να μπαίνει ως εγγυητής για το 80%.

 

 

 

 

Share This