Καταρρέει η καταναλωτική πίστη, με τον φόβο για την υγεία να ξεπερνά την ανησυχία για την οικονομία, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστήμιου του Μichigan. Με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης του πανεπιστημίου να κατρακυλά τον Απρίλιο, τα δεδομένα για τον Μάιο σε ό,τι αφορά την ψυχολογία των Αμερικανών καταναλωτών αναμένονταν εξίσου ζοφερά.
Από την άλλη, το χρηματιστήριο επεφύλασσε εκπλήξεις αποκομίζοντας κάποια κέρδη, παρότι οι προσδοκίες για ανάκαμψη των Αμερικανών πολιτών σβήνουν. Ο δείκτης τρεχουσών συνθηκών ανέβηκε στις 83 μονάδες, έναντι 74,3 τον προηγούμενο μήνα. Ο δείκτης προσδοκιών έπεσε στις 67,7 μονάδες, έναντι 70, τον Απρίλιο.

 

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη σημείωσε άνοδο τον Μάιο λόγω του προγράμματος CARE, που ενίσχυσε οικονομικά τους πολίτες των ΗΠΑ και τους βοήθησε να προχωρήσουν σε αγορές. Στο μεταξύ, σε έρευνα ζητήθηκε από τους καταναλωτές να προσδιορίσουν τις κυριότερες ανησυχίες τους σχετικά με την πανδημία.  Αυτές ήταν η υγεία τους, η κοινωνική απομόνωση, ο αντίκτυπος στις οικογενειακές σχέσεις, τα οικονομικά. Η απειλή για την υγεία κυριάρχησε και στους δύο μήνες, με 61% τον Απρίλιο και 57% τον Μάιο.

 

Εκείνοι που ανέφεραν την οικονομική κατάσταση ως κορυφαία ανησυχία μειώθηκαν στο 17% τον Μάιο, από 22% τον προηγούμενο μήνα.  Παραδόξως, η ανησυχία για την κοινωνική απομόνωση αυξήθηκε, καθώς συγκεντρώνει 21% τον Μάιο, από 14% τον Απρίλιο.  Σε κάθε περίπτωση, το κόστος της κοινωνικής απομάκρυνσης και του lockdown είναι ιδιαίτερα μεγάλο.

 

 

Share This