Παρότι το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων, όποτε κι αν αυτή αποφασιστεί, οι ειδικοί παραμένουν διχασμένοι, αναζητώντας περισσότερα και ασφαλέστερα στοιχεία. Το θέμα των δημοτικών αναμένεται να συζητηθεί έως τις 25 Μαΐου και δεδομένης της πορείας της νόσου, δεν αποκλείεται να προταθεί το άνοιγμα των δημοτικών την 1η Ιουνίου. Εναλλακτικά, το δεύτερο σενάριο κάνει λογο για άνοιγμα την 1η Σεπτεμβρίου. Για την πρώτη περίπτωση (ενδεχόμενης επιστροφής των μαθητών την 1η Ιουνίου) επί τάπητος θα τεθεί πρόταση για επιστροφή μόνο των μαθητών πέμπτης και έκτης δημοτικού -που είναι σε θέση να προσέχουν περισσότερο- κάτι που θα επιτρέψει τη λειτουργία καθημερινών τάξεων με έως 15 μαθητές, αφού θα μπορουν να χρησιμοποιηθούν και οι αίθουσες των υπόλοιπων τάξεων.
Αν πράγματι κριθεί εφικτή η επαναλειτουργία των δημοτικών την 1η Ιουνίου, τα μαθήματα αναμένεται να διαρκέσουν έως τις 30 του ίδιου μήνα. Τα δημοτικά θα ανοίξουν εφόσον έχουμε μία καθοδική πορεία της πανδημίας, υπενθύμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας κατά τη σημερινή ενημέρωσή του: «Αυτό περιμένουμε να μας το πουν οι ειδικοί στο τέλος αυτής της εβδομάδας, αρχές της επομένης, πριν πάρουμε οριστικές αποφάσεις», τόνισε σημειώνοντας πως το ενδεχόμενο να μένει το παιδί στο σπίτι και να μην πηγαίνει σχολείο για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είναι φυσιολογικό.
«Μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνικοποίησή του, στην πνευματική του κατάσταση, στις γνώσεις του, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κοινωνικές ανισότητες. Το φυσιολογικό είναι η πολιτεία να προσπαθεί να ανοίξουν πιο γρήγορα τα σχολεία, εφόσον νιώθει ότι υγειονομικά δεν υπάρχει κίνδυνος. Απομένει να ακούσουμε την τελική εισήγηση των ειδικών», συμπλήρωσε. Πάντως, μιλώντας σήμερα το πρωί στον ΑΝΤ1, ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Γκίκας Μαγιορκίνης τόνισε πως η επιστημονική κοινότητα εξακουθεί να εμφανίζεται διχασμένη ως προς το θέμα των δημοτικών.
«Δεν υπάρχει απόφαση για το τι θα γίνει με τα παιδιά του Δημοτικού και γενικά η διεθνής κοινότητα είναι διχασμένη για τις μικρότερες ηλικίες. Αυτή τη στιγμή τα στοιχεία είναι αντικρουόμενα, δεν πρόκειται για εξίσωση που έχει μια λύση και η διεθνής κοινότητα έχει εκφράσει αντικρουόμενες απόψεις, δεν είναι μόνο η Επιτροπή» σημείωσε, επισημαίνοντας πως αυτή τη στιγμή «τα στοιχεία δε μας βοηθούν να αποφασίσουμε». Από την άλλη, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο καθηγητής παθολογίας-λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος τόνισε πως «έχουμε θετικά δείγματα. Αν συνεχίσουν τα δείγματα αυτά, υγειονομικά τουλάχιστον, υπάρχει ασφάλεια για την επάνοδο των παιδιών στα σχολεία».
Share This