Ισχυρά κίνητρα για την επιδότηση έως 10.000 οχημάτων, ΙΧ, δικύκλων και ταξί ανακοίνωσαν σήμερα οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

«Δεν είναι απλά ένας τρόπος απόσυρσης οχημάτων αλλά το πέρασμα σε μια νέα εποχή» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος ανακοινώνοντας μια συνολική κουλτούρα για την ανανέωση του στόλου. Το σχέδιο νόμου που θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση, προβλέπει την απαγόρευση της εισαγωγής οχημάτων κατηγορίας euro 1,2,3, δηλαδή τα πολύ παλιά αυτοκίνητα. Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι η Ελλάδα «δεν μπορεί να είναι το νεκροταφείο της Ευρώπης». Για αυτό προβλέπεται να υπάρξει και ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα euro 4 που είναι από 12ετίας και πάνω, το οποίο θα διαμορφωθεί στο ύψος των 4.000 ευρώ. Όπως αναφέρθηκε, το θέμα θα επανεξεταστεί και στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

Εφόσον καλυφθεί ο στόχος του 2020 -2021 και εξαντληθούν τα 100 εκατ. ευρώ που είναι το πρώτο στάδιο της χρηματοδότησης υπολογίζεται να έχουν πουληθεί 1.700 οχήματα ιδιωτικής χρήσης, 3000 δίκυκλα 1000 νέα ταξί και 6.000 ηλεκτρικά οχήματα που αφορούν σε εταιρικούς στόλους. Συνολικά πρόκειται για 10.000 οχήματα.

Συγκεκριμένα, σχετικά με τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου θεσμοθετούνται:

-Οικολογικό μπόνους 100 εκατ. ευρώ το οποίο θα δοθεί για τα έτη, 2020 -2021 και θα χορηγηθεί από το ταμείο των ρύπων. Όπως αναφέρθηκε θα ακολουθήσουν και άλλες ενισχύσεις και αναμένεται και κοινοτική χρηματοδότηση το επόμενο διάστημα.

-Στα ΙΧ το οικολογικό μπόνους θα φτάνει μέχρι τα 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου στο 15% της λιανικής αξίας του αυτοκινήτου προ φόρων. Παράλληλα θα υπάρχει ξεχωριστή ενίσχυση για φορτιστή που θα φτάνει τα 500 ευρώ.

-Για τα σκούτερς θα επιδοτείται το 20% της λιανικής αξίας και θα φτάσει η επιδότηση μέχρι τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, οι ενισχύσεις θα φτάνουν στο 40% της αξίας και μέχρι τα 800 ευρώ. Σήμερα, το κόστος ηλεκτρικών ποδηλάτων υπολογίζεται 1.700 -1800 ευρώ.

-Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα της απόσυρσης παλιού οχήματος για ΙΧ με επιδότηση 1.000 ευρώ και 400 ευρώ για μηχανή.

Σε σχέση με τα φορολογικά κίνητρα, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι ενισχύονται ιδιαίτερα τα νομικά πρόσωπα από το σχέδιο νόμου, για να αγοράσουν οι επιχειρήσεις οχήματα για τους υπαλλήλους τους. «Εδώ δημιουργείς αγορά και αποκτάς μια κρίσιμη μάζα» ανέφερε ο υπουργός που όπως είπε η αγορά τους δεν θα προστίθεται στα τεκμήρια. Ο συνδυασμός επιδότησης και φορολογικών κινήτρων δημιουργεί μια έκπτωση στην τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τάξης του 25%.

Σε ότι αφορά το δίκτυο φόρτισης, προτεραιότητα δίνεται σε κεντρικά σημεία, πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια και οδικούς άξονες. Στο τέλος του 2021 προγραμματίζεται οι εθνικοί οδοί να έχουν καλυφθεί πλήρως με φορτιστές για ηλεκτρικά ΙΧ.

Επιπλέον, μέχρι το Μάρτιο του 2021, οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν τα σημεία για του φορτιστές. Επίσης οι εταιρείες εισαγωγείς δεσμεύονται για 1.200 σημεία εξυπηρέτησης φορτιστών. Παράλληλα θα υπάρχει πρόβλεψη στα νέα κτίρια για εγκαταστάσεις φόρτισης και για τα παλιά θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις για το φυσικό αέριο δηλ. δεν θα χρειάζεται έγκριση από την γενικής συνέλευσης.

Επιμέλεια: Ελπίδα Πουρναρά

 

 

Share This