Η Cathay Pacific Airways γίνεται ο τελευταίος διεθνής αερομεταφορέας που ζητά κρατική διάσωση μετά την επιβολή των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω Covid-19. Το σχέδιο προβλέπει την άντληση 9 δισ. δολαρίων Χονγκ Κονγκ ή 5 δισ. δολαρίων ΗΠΑ από την κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ και τους μετόχους.

Η πρόταση έκδοσης δικαιωμάτων, βασίζεται στη χορήγηση επτά μετοχών δικαιωμάτων για την κατοχή 11 υφιστάμενων μετοχών και αναμένεται να συγκεντρώσει περίπου 11,7 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ, αναφέρει η Cathay σε ανακοίνωσή της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Οι προνομιούχες μετοχές θα πωληθούν στην κυβέρνηση έναντι 19,5 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ μαζί με δικαιώματα.

Η Aviation 2020, εταιρεία εν μέρει κρατική, επεκτείνει ένα δάνειο – γέφυρα ύψους 7,8 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ και, μετά τη συμφωνία, η κυβέρνηση θα κατέχει το 6,08% της Cathay μέσω της Aviation 2020.

Όπως αναφέρει η αεροπορική σε ανακοίνωσή της «η Cathay Pacific έχει αναζητήσει τις διαθέσιμες επιλογές και θεωρεί ότι απαιτείται μια ανακεφαλαιοποίηση για να διασφαλιστεί ότι έχει αρκετή ρευστότητα για να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κρίση».

Σημειώνεται ότι οι κυβερνήσεις έχουν δώσει, μέχρι στιγμής, πάνω από 85 δισ. δολάρια για να βοηθήσουν αεροπορικές εταιρείες – μεταξύ αυτών μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές, αλλά και τη γερμανική Lufthansa, η οποία εξασφάλισε διάσωση ύψους 9 δισ. ευρώ από το γερμανικό κράτος.

Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, η παγκόσμια αεροπορική κίνηση θα μπορέσει να επιστρέψει μόνον κατά το 50%-60% της πρότερης κατάστασης μέχρι το τέλος του έτους.

 

 

Share This