Το 30% με 35% των επιχειρήσεων εστίασης δεν κατάφεραν να ανοίξουν μετά το lockdown, ενώ το 20% έχει ανοίξει δοκιμαστικά. Επίσης υπάρχει μείωση τζίρου της τάξης του 40%. Αυτή είναι με αριθμούς η εικόνα στις επιχειρήσεις εστίασης στην Ελλάδα μετά την καραντίνα, όπως αποτυπώθηκε σε συζήτηση για τον κλάδο στο Φόρουμ των Δελφών.

Ο σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος χαρακτήρισε λυπηρό το γεγονός ότι το 30% με 35% των επιχειρήσεων δεν κατάφεραν να ανοίξουν μετά το lockdown, ενώ το 20% έχει ανοίξει δοκιμαστικά. «Τα δείγματα έως τώρα είναι ανησυχητικά», σημείωσε αναφέροντας ότι υπάρχει μείωση τζίρου της τάξης του 40% ενώ υπάρχει αύξηση των λειτουργικών εξόδων. Συγχρόνως, εξήγησε ότι οι τιμές των πρώτων υλών έχουν αυξηθεί λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία.

«Γίνεται μία τεράστια προσπάθεια να μην χαθεί η σεζόν», υποστήριξε από την πλευρά του ο Πάνος Παλαιολόγος, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Hotel Brain. Παραδέχτηκε ότι η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη στον κλάδο του καθώς ο τζίρος είναι κυριολεκτικά μηδενικός. «Η καταιγίδα ήρθε στην χειρότερη στιγμή», σημείωσε εξηγώντας ότι οι επενδύσεις στα ξενοδοχεία είχαν ήδη γίνει τον χειμώνα και τώρα παραμένουν κλειστά με τα λειτουργικά έξοδα να τρέχουν.

Μιλώντας για το μέλλον των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, εκτίμησε ότι η σχέση μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη θα γίνει πιο προσωπική, ενώ δήλωσε ότι η κρίση ήρθε να αλλάξει συμπεριφορές και συνήθειες «αλλά δεν θα αλλάξει την ψυχή μας και την έννοια της φιλοξενίας».

Για την πρωτοβουλία στήριξης των επιχειρήσεων μίλησε η Γενική Γραμματέας του Ιδρύματος Μποδοσάκη Αθηνά Δεσύπρη, τονίζοντας ότι  «Υπάρχει ανάγκη για αλλαγή των επιχειρηματικών μοντέλων», με πυλώνες την ανθρωποκεντρικότητα, την αειφόρο ανάπτυξη και την ψηφιακή οικονομία. Η κα Δεσύπρη μίλησε για την ανάγκη καλύτερης κατάρτισης, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι μιλάει για τον ρόλο που καλούνται να παίξουν οι επιχειρήσεις. «Χρειάζεται σύμπραξη με τους κοινωνικούς φορείς και την Κοινωνία των Πολιτών για να συλλέξουμε αυτήν την γνώση και να την μεταδώσουμε μετά», πρόσθεσε. Το Ίδρυμα Μποδοσάκη που έχει ως κεντρικό πυλώνα την παιδεία, συμπράττει σήμερα με εταιρίες για να αυξήσει το κοινωνικό τους αποτύπωμα και να προσφέρει κατάρτιση, όπως εξήγησε.

Στην ίδια πρωτοβουλία αναφέρθηκε η Λίλιαν Νεκταρίου, Franchise Country Μanager σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα της Coca Cola, μιλώντας για την ανοιχτή πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί στην οποία καλούνται να συμμετέχουν κυρίως οικογενειακές επιχειρήσεις εστίασης, έως 20 άτομα προσωπικό που αποτελούν κινητήριο μοχλό του τουρισμού και σημαντικό πυλώνα στην αγορά εργασίας.

Υπογράμμισε, ότι η πλατφόρμα έχει στόχο να δώσει τα απαραίτητα εργαλεία για την εκπαίδευση του προσωπικού και τις πιστοποιήσεις για την ασφάλεια που απαιτούνται μετά τα περιοριστικά μέτρα, ώστε να συνεχίσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον, και να  κερδίσουν πάλι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ειδική αναφορά έκανε η κ. Νεκταρίου στην κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση που αποτελούν απέκτησαν επιπλέον αξία στην περίοδο της κρίσης.

Τέλος, ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδας – Κύπρου της Coca Cola Τρία Έψιλον , Γιάννης Παπαχρήστου μίλησε για τον ρόλο της επιχείρησης στην περίοδο της κρίσης, ξεκινώντας την παρέμβασή του με την φράση «Στην Coca cola όποια κι αν είναι η πρόκληση, όποια κι αν είναι η ερώτηση, η απάντηση είναι ο άνθρωπος». Εξήγησε ότι η εταιρία  υποστηρίζει πάνω από 40.000 θέσεις εργασίας άμεσα ή έμμεσα καταλήγοντας ότι «Άρα ο βασικός στόχος της προσπάθειάς μας είναι να διατηρηθούν όσες περισσότερες θέσεις εργασίας», συμπλήρωσε.

Για τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, ο κ. Παπαχρήστου δήλωσε ότι η εταιρία του εξασφάλισε τη ρευστότητα στο χοντρεμπόριο κάνοντας υπερβάσεις καθώς «αν το σύστημα αυτό είχε καταρρεύσει, δεν θα μπορούσαμε τώρα να μιλάμε για επανεκκίνηση». Μετά το άνοιγμα της αγοράς στόχος της εταιρείας είναι, δήλωσε ο κ. Παπαχρήστου να προσφέρει υπεύθυνη ενημέρωση και εκπαίδευση στις μικρές επιχειρήσεις με στόχο να επανέλθει η κίνηση στα καταστήματα εστίασης.

Share This