Η Air France σχεδιάζει την παροχή κινήτρων σε περίπου 8.300 εργαζόμενούς της προκειμένου να αποχωρήσουν από την εταιρεία σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος χωρίς όμως να προκαλέσει αντιδράσεις μετά αποδοχή της κρατικής βοήθειας για τη διάσωσή της.

Όπως αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο άτομα με γνώση της σχεδιαζόμενης πρότασης ο Όμιλος Air France-KLM θα επιδιώξει την εθελοντική έξοδο περίπου 300 πιλότων, 2.000 μελών των πληρωμάτων καμπίνας και 6.000 μελών των πληρωμάτων εδάφους. Οι περικοπές θα μπορούσαν να επηρεάσουν περίπου το 17% των εργαζομένων, αν και το ποσοστό αυτό μπορεί να αλλάξει μετά τις συνομιλίες της διοίκησης με το συνδικάτο, ανέφεραν οι ίδιες πηγές

Εκπρόσωπος της εταιρείας με έδρα το Παρίσι αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης αναμένεται να παρουσιάσει το σχέδιο της τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο της στρατηγικής αναθεώρησης που υλοποιεί ο διευθύνων σύμβουλος Μπεν Σμιθ. Οι περικοπές αυτές θα προστεθούν στις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα χαθούν στον κλάδο σε όλη την Ευρώπη. Η British Airways ξεσήκωσε πολιτική καταιγίδα με κινήσεις για την κατάργηση 12.000 θέσεων, ενώ η Deutsche Lufthansa AG εκτιμάται ότι θα βρεθεί με 22.000 πλεονάζον προσωπικό καθώς θα συρρικνώσει τις δραστηριότητές της.

Η συρρίκνωση των δραστηριοτήτων έχει πλήξει εξίσου την ευρύτερη βιομηχανία, με την Fraport AG ιδιοκτήτρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, να σχεδιάζει την περικοπή έως και 4.000 θέσεων εργασίας, καθώς αναμένει να διατηρηθούν για χρόνια οι επιπτώσεις από την πανδημία. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Στέφαν Σουλτς οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα θα ξεκινήσουν σύντομα με αντικείμενο για περικοπές σε τομείς όπως τα πληρώματα εδάφους και οι διοικητικές θέσεις.

Η TUI AG, η μεγαλύτερη εταιρεία διακοπών στην Ευρώπη, ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την περικοπή 580 θέσεων εργασίας στη Γαλλία, ή το 60% του συνόλου, καθώς περιορίζει τις δραστηριότητές της. Συνολικά, οι μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε περικοπές περίπου 90.000 θέσεων.

Οι περικοπές προσωπικού στην Air France-KLM έρχονται μετά την διάσωσή της από την γαλλική κυβέρνηση ύψους 7 δισ. ευρώ στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα άμεσα δάνεια και η εμπορική χρηματοδότηση με κρατικές εγγυήσεις. Σύμφωνα με τους όρους της διάσωσης, η αεροπορική εταιρεία η οποία απασχολεί 46.000 άτομα, συμφώνησε σε μείωση κατά 40% της εγχώριας δυναμικότητάς της έως το τέλος του επόμενου έτους και μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 2,5% στο γαλλικό χρηματιστήριο. Η χρηματιστηριακή αξία της αεροπορικής εταιρείας έχει μειωθεί από τις αρχές του έτους περισσότερο από το μισό της αρχικής, στα 2 δισ. ευρώ.

Ο CEO της Air France βρίσκεται υπό πίεση για να αποφύγει τις απολύσεις, με τον υπουργό Μεταφορών Ζαν – Μπατίστ Ντεμπαρί να δηλώνει σήμερα ότι η εγχώρια αναδιάρθρωση μπορεί να περιλαμβάνει εθελοντικές αποχωρήσεις και μπορεί να επιτευχθεί «χωρίς κοινωνικό πόνο». Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault SA, η οποία επίσης δέχτηκε κρατική βοήθεια, αντιμετωπίζει κριτική για παρόμοιες περικοπές και την αναδιάρθρωση των εργοστασίων της στην χώρα.

Ο ολλανδικός βραχίονας της εταιρείας, η KLM, βρίσκεται σε συνομιλίες με την ολλανδική κυβέρνηση για ένα πακέτο διάσωσης ύψους έως 4 δισ. ευρώ και έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο εθελούσιας εξόδου, είχε δηλώσει ο Σμιθ τον περασμένο μήνα. Τότε είχε υπαινιχθεί ότι ένα «παρόμοιο σχέδιο» συζητείται για την Air France και επίσης ενθάρρυνε το προσωπικό να μετακομίσει στο Παρίσι από τις επαρχίες.

Πηγή: Bloomberg

 

Share This