Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση δεν πρόκειται να επιστρέψει στα προ κορονοϊού επίπεδα μέχρι το τέλος του 2023 – κι αυτό μόνον στον βαθμό που έως τότε θα έχουν γίνει διαθέσιμα αξιόπιστα εμβόλια και φάρμακα κατά του κορονοϊού, τονίζει σε ανάλυσή της η Moody’s Investors Service, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.

Η ανάκαμψη για αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια θα ακολουθήσει το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ενώ θα ακολουθήσουν οι εταιρείες εκμίσθωσης αεροσκαφών, καθώς οι εταιρείες θα θέτουν εκ νέου σε κίνηση τους στόλους τους, σημειώνουν οι αναλυτές της Moody’s, μεταξύ αυτών ο Jonathan Root. Οι κατασκευαστές αεροσκαφών, όπως η Boeing και η Airbus θα είναι οι τελευταίοι που θα ανακτήσουν τον βηματισμό τους του 2019, αναφέρεται επίσης στην έκθεση.

Η ζήτηση για αεροπορικές πτήσεις σημείωσε μείωση άνω του 90% μέσα σε λίγες εβδομάδες από την έκρηξη της πανδημίας, σε μια αρνητική στροφή που επηρέασε την παγκόσμια οικονομία, καθώς η κίνηση στους αιθέρες επηρέασε και στήριξε το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2019, σύμφωνα με τους αναλυτές της Moody’s.

Η ανάπτυξη εμβολίου είναι κομβική για την ανάκαμψη του κλάδου τόσο θεμελιωδώς όσο και όσον αφορά τα χρηματοοικονομικά του μεγέθη, ενώ πιθανότατα θα χρειαστεί και νέα κρατική “αιμοδότηση” προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα επιβιώσουν, τονίζει η Moody’s.

Συμπληρώνει δε ότι, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το εμβόλιο κατά του κορονοϊού δεν θα πρέπει να αναμένεται παρά τουλάχιστον στα μέσα του 2021, προκειμένου να καλύπτει τις πιθανές μεταλλάξεις του ιού, αλλά και να υπάρχει δυνατότητα μαζικής παραγωγής δόσεων για όλο τον πληθυσμό.

Θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν αλλαγές όσον αφορά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με ορισμένους αερομεταφορείς να επεκτείνουν τις πτήσεις από σημείο σε σημείο και άλλοι να επανέρχονται σε πτήσεις από hub σε hub, στηριζόμενοι σε κοινοπραξίες προκειμένου να ολοκληρώνουν τα ταξίδια.

 

Share This