Την ιδιωτικοποίηση περισσότερων περιφερειακών λιμανιών επιχειρεί η Ελλάδα, για να ενισχύσει τον ρόλο της ως κόμβος μεταφορών και να στηρίξει περαιτέρω την οικονομία που ανακάμπτει από μία δεκαετία κρίσης χρέους αλλά και τις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό.

Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει στις αρχές του επόμενου έτους να ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής προσφορών για δύο ακόμη λιμάνια – στο Ηράκλειο και τον Βόλο – μετά από τις πρόσφατες προσφορές για τα λιμάνια στην Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και την Ηγουμενίτσα, δηλώνει στο Bloomberg ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης.

Το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της Ελλάδας, έχει γίνει το κορυφαίο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Μεσογείου και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη από τότε που η Cosco απέκτησε το μερίδιο πλειοψηφίας το 2014. Η Ελλάδα ολοκλήρωσε επίσης την πώληση του 67% στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο, το 2018.

«Με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμένων, σε συνδυασμό με τα ήδη ανεπτυγμένα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η Ελλάδα γίνεται γρήγορα ένας κόμβος μεταφορών και logistics για την περιοχή», δήλωσε ο κ. Λαμπίρης, συμπληρώνοντας πως «η αξιοποίηση των λιμένων θα φέρει ανάπτυξη, καθώς έχουν σημαντική λειτουργική προοπτική».

Κατά τον ίδιο, μια άλλη δυνητική πηγή ανάπτυξης, είναι η αξιοποίηση των εισαγωγών φυσικού αερίου και της δυνατότητας αποθήκευσης.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας, είπε πως αυτή είχε περιορισμένη επίπτωση στους σχεδιασμούς του Ταμείου. Θα οδηγήσει σε καθυστέρηση της πώλησης του 30% του ΔΑΑ και η διαδικασία πιθανότατα θα ξεκινήσει ο α’ τρίμηνο του επόμενου έτους.

Έκανε λόγο για πολλά έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2021, ενώ, ως προς τη ΔΕΠΑ, ανέφερε πως «θα θέλαμε να έχουμε τους επικρατέστερους πλειοδότες για τη ΔΕΠΑ υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίου το δ’ τρίμηνο του 2020».

Επιπτώσεις λόγω κορωνοϊού

Η Ελλάδα έχει καταγράψει πάνω από 4.000 κρούσματα κορωνοϊού, σε σύγκριση με περισσότερα από 200.000 στην Ιταλία και την Ισπανία και η πανδημία είχε περιορισμένο αντίκτυπο στα σχέδια του ταμείου, δήλωσε ο κ. Λαμπίρης. Θα ξεκινήσει διαγωνισμός για την πώληση μεριδίου 30% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και η διαδικασία πιθανότατα θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, είπε.

«Ο Covid-19 αύξησε μόνο την αποφασιστικότητά μας να προχωρήσουμε στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων για την εξυπηρέτηση του δημόσιου αγαθού», δήλωσε ο ίδιος. «Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός έργων που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2021.»

Πηγή: Bloomberg

 

Share This