Του Alan Ohnsman

O Έλον Μάσκ σκοπεύει να επεκτείνει τον ηγετικό ρόλο της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα δημιουργώντας μια μεγαλύτερου τύπου μπαταρία ιόντων λιθίου που θα είναι κατά 56% φθηνότερη και αυξάνοντας την παραγωγή μπαταρίας προκειμένου να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο θα χρειαστούν μερικά χρόνια για δημιουργηθεί ένα μεγάλος όγκος καθώς το σύστημα παραγωγής αυτών των μπαταριών δεν είναι ακόμα έτοιμο.

Ο δισεκατομμυριούχος επαγγελματίας που εδώ και μήνες προμόταρε την “Battery Day”, χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη εκδήλωση που διοργανώθηκε στον χώρο στάθμευσης του κεντρικού γραφείο της Tesla στο Πάλο Άλτο στην Καλιφόρνια, για να παρουσιάσει την μπαταρία των 4680 κελιών που ανέπτυξαν οι μηχανικοί της εταιρείας. Σχεδόν διπλάσια από την υπάρχουσα των 2170 κελιών, οι νέες συσκευές θα παρέχουν πέντε φορές περισσότερη ενέργεια, 16% μεγαλύτερη εμβέλεια και έξι φορές περισσότερη ισχύ.

Η περιορισμένη παραγωγή των νέων κελιών έχει ξεκινήσει σε ένα πιλοτικό εργοστάσιο μπαταριών στη Silicon Valley, αν και θα χρειαστεί χρόνος για να αυξηθεί το επίπεδο παραγωγής. “Θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος για να φτάσουμε στην τιμή των 10 gigawatt ανά ώρα και αυτό θα είναι σε πιλοτικό επίπεδο. Η πραγματική μονάδα παραγωγής θα είναι ίσως της τάξεων των 200 gigawatt ανά ώρα, ίσως και παραπάνω με την πάροδο του χρόνου”.

Στη συνέχεια, όμως διευκρίνισε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αδυναμίες στο νέο σύστημα παραγωγής των 4680 κελιών. “Για να είμαι ξεκάθαρος θα ήθελα να πω ότι αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί πλήρως. Είμαστε κοντά στο να λειτουργήσει αλλά δεν είναι ακόμα ούτε στο πιλοτικό στάδιο. Είναι κοντά στο να δουλέψει. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ πως είναι καλό να πω είναι ότι λειτουργεί αλλά όχι με υψηλή απόδοση”.

Νωρίτερα ο Έλον Μασκ αυτό τον μήνα είχε δηλώσει ότι η εκδήλωση θα είναι κάπως “τρελή” και στις 21 Σεπτεμβρίου ο ίδιος δήλωσε ότι κατά την “Battery Day” θα δηλώσει ότι η παραγωγή μπαταριών δεν θα είναι μεγάλου όγκου μέχρι το 2022″. Επίσης ανέφερε πως ακόμα και όταν η ίδια η Tesla αυξήσει την παραγωγή της μπαταρίας της θα συνεχίσει να αγοράζει τις μπαταρίες των 2170 κελιών από τους προμηθευτές της Panasonic, LG Chem και την CATL της Κίνας.

Για να πραγματοποιήσει την παραγωγή της νέας μπαταρίας η Tesla σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο. Επίσης η εταιρεία έχει αποκτήσει δικαιώματα για την παραγωγή λιθίου σε μια έκταση 10.000 στρεμμάτων στη Νεβάδα, αν και ο Μusk δεν αποκάλυψε την τοποθεσία του ακινήτου όπως επίσης και τις δαπάνες για αυτή την επιχείρηση.

Οι ανακοινώσεις σχετικά με την μπαταρία έγιναν μπετά την ετήσια συνάντηση των μετόχων της εταιρείας που λόγω της πανδημίας οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν την εκδήλωση μέσα από τα οχήματά τους.

Την ίδια ώρα που γινόταν λεπτομερής παρουσίαση της μπαταρίας το πολυετές χρονοδιάγραμμα της εταιρείας και οι εξελίξεις για το σύστημα παραγωγής χαμηλότερου κόστους οχημάτων φαίνεται πως απογοήτευσε του επενδυτές με τη μετοχή χτες να κλείνει με πτώση 5,6%.

Πηγή Forbes

 

Share This