Τριάντα νέες, φρέσκες και καινοτόμες ιδέες προμηνύουν ένα μέλλον διαφορετικό. Τριάντα success stories από διάφορους τομείς –που εκτείνονται κυριολεκτικά από τη γη έως τη σελήνη– καταδεικνύουν ότι η νέα γενιά έχει όραμα, διάθεση και φιλοδοξίες.  Τα παραπάνω αποτυπώνει η δεύτερη λίστα Forbes “30 κάτω των 30” για την Ελλάδα η οποία περιλαμβάνει νέους και νέες ηλικίας από 16 έως 30 ετών. Οι δραστηριότητές τους ποικίλλουν:

Από startups με κοινωνικό  αντίκτυπο και projects τεχνητής νοημοσύνης που έχουν στόχο να βελτιώσουν τις ζωές των ανθρώπων, έως εφαρμογές ρομποτικής και άλλες ρηξικέλευθες ιδέες που θα φέρουν τα πάνω κάτω σε κλάδους όπως είναι ο τουρισμός, η γεωργία ή η ναυτιλία. Και μάλιστα, όπως αποκαλύπτουν ορισμένα από τα μέλη της λίστας, αν και είχαν την ευκαιρία να φύγουν στο εξωτερικό, προτίμησαν να μείνουν στη χώρα, να το παλέψουν και να βγουν νικητές.

Το Forbes Ελλάδας από σήμερα και για τις επόμενες 29 ημέρες θα παρουσιάζει σε καθημερινή βάση έναν έναν τους 30 φερέλπιδες νέους και νέες που κατάφεραν να κερδίσουν μια θέση στην φετινή κατάταξη “30 κάτω των 30”.

Λευτέρης Αραπάκης (26 ετών)
Social Startup – Εναλεία

Μπορούν τα πλαστικά που βρίσκουμε στη θάλασσα να γίνουν κάλτσες, μαγιό, χαλιά; Η απάντηση είναι πως μπορούν. Μπορεί να αναβιώσει το ξεχασμένο επάγγελμα των ψαράδων; Κι εδώ η απάντηση είναι θετική. Πώς; Τον τρόπο εφηύρε η κοινωνική startup που φέρει το όνομα “Εναλεία”.

Η ιδέα γεννήθηκε το 2016, τότε που η χώρα στέναζε υπό το βάρος των capital controls. Την ίδια περίοδο ο κλάδος της αλιείας ζητούσε προσωπικό. Η μέση ηλικία των Ελλήνων αλιέων ήταν τα 63 έτη, ενώ η νεανική ανεργία είχε φτάσει στο 59%. Στοιχεία που ο 26χρονος σήμερα Λευτέρης Αραπάκης γνώριζε καλά, καθώς η οικογένειά του εργάζεται στον κλάδο της αλιείας εδώ και 5 γενιές. Έτσι, αποφάσισε μαζί με έναν φίλο του να δημιουργήσουν την “Εναλεία”, την πρώτη σχολή επαγγελματικής αλιείας στην Ελλάδα.

Από τότε μέχρι σήμερα η “Εναλεία” έχει εκπαιδεύσει πάνω από 100 ανέργους στον κλάδο της αλιείας, αλλά και πάνω από 200 επαγγελματίες αλιείς σε τεχνικές βιώσιμης αλιείας και μάλιστα τους διδάσκει πώς να βγάζουν περισσότερα χρήματα, ψαρεύοντας λιγότερο μέσω της τακτικής του αλιευτικού τουρισμού.

Οι ψαράδες όμως βγάζουν από τη θάλασσα εκτός από ψάρια και πλαστικά! Έτσι, όταν σταθεροποιήθηκε η σχολή αλιείας, η Εναλεία ξεκίνησε τη δράση Mediterranean Clean Up. Οι 680 επαγγελματίες αλιείς με τους οποίους συνεργάζεται η Εναλεία δραστηριοποιούνται σε πολλές θαλάσσιες περιοχές της χώρας, όπως είναι ο Αργοσαρωνικός, ο Ευβοϊκός, o Θερμαϊκός, ο Πατραϊκός κόλπος, η Κρήτη, το Ιόνιο αλλά και το Rimini στην Ιταλία, και συγκεντρώνουν από τη θάλασσα κάθε εβδομάδα πάνω από 2.500 κιλά πλαστικού από μπουκάλια, δίχτυα, σχοινιά, σακούλες, παιδικά παιχνίδια,  υπολογιστές κ.ά.

Περίπου το μισό από αυτό το υλικό η Εναλεία το ανακυκλώνει σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες ανακύκλωσης, ενώ το υπόλοιπο το αξιοποιεί ώστε να δημιουργηθούν νέα προϊόντα. Συγκεκριμένα, στέλνει το πλαστικό PET (πλαστικά μπουκάλια) στην Ecoalf, μια εταιρεία μόδας στη Μαδρίτη, η οποία το μετασχηματίζει σε υψηλής ποιότητας ρούχα, ενώ τα δίχτυα που συλλέγονται από τη θάλασσα, πηγαίνουν στον περιβαλλοντικό οργανισμό Healthy Seas, όπου μετασχηματίζονται σε χαλιά, μαγιό και κάλτσες. Πρόσφατα, η Εναλεία δημιούργησε με τη Healthy Seas co-branded σειρές με κάλτσες, από το πλαστικό που συνέλεξαν οι ψαράδες από τη θάλασσα.

ΠΗΓΗ FORBES

 

Share This