Ειδοποίηση ασφαλισμένων έξι μήνες πριν από τη σύνταξη

Μέσα στον Μάρτιο, οι ασφαλισμένοι με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα ενώ έπρεπε να προβούν οι ίδιοι σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους, χωρίς να γνωρίζουν σε πολλές περιπτώσεις ποια δικαιολογητικά χρειάζεται να συγκεντρώσουν, ο e-ΕΦΚΑ υποστηρίζει την υλοποίηση της καινοτόμου πιλοτικής δράσης σχετικά με την πληροφόρηση ασφαλισμένων για το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα, ξεκινώντας ήδη, μέσα στον Μάρτιο, με στόχευση αρχικά σε εν δυνάμει συνταξιούχους του Δημοσίου.

Ανταπόκριση των πολιτών – Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, σε όλη τη διάρκεια της πρώτης πιλοτικής διαδικασίας, καταγράφηκε έντονο ενδιαφέρον από τους πολίτες, οι οποίοι έκριναν ιδιαίτερα ωφέλιμη τη δράση και δήλωσαν την πρόθεσή τους να ξεκινήσουν άμεσα όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την καταμέτρηση του ασφαλιστικού τους βίου.
Με βάση τα στοιχεία του φορέα, έως τώρα, το σύνολο των επαφών προς ενημέρωση ανήλθε σε 1.359.
– Ενημερώθηκαν 1.338 επαφές.
– Συνολικές προσπάθειες επικοινωνίας 4.583 (Success Rate: 98,45%).
– Μη ενημέρωση 182 επαφές.
– Τα μη απαντημένα αποτέλεσαν το 13% της συνολικής βάσης.
– Λανθασμένος αριθμός επικοινωνίας μόλις το 0,6% από τη συνολική βάση των 1.359.
Έτσι, λοιπόν, κάνοντας πράξη τη δέσμευσή του ότι το κράτος θα πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο κράτος, ο e-ΕΦΚΑ, μέσω του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ολοκλήρωσε το πρώτος μέρος της πιλοτικής διαδικασίας τον Ιανουάριο του 2024, ενημερώνοντας τηλεφωνικά περίπου 1.000 ασφαλισμένους του Δημοσίου για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής τους και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να προσκομίσουν.

Σημειώνεται ότι η εν λόγω δράση εντάσσεται σε μία συνολική προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ για την εκκαθάριση όλων των συνταξιοδοτικών εκκρεμοτήτων και την ολοκλήρωση του πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού του. Ήδη, όπως αναφέρουν στελέχη του φορέα, έχει μειωθεί αισθητά ο όγκος των εκκρεμών συντάξεων, όπως επίσης και ο χρόνος απονομής των συντάξεων, ενώ, παράλληλα, έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών, με τις νέες υπηρεσίες που αναπτύσσει.