Netflix: Aνακοίνωσε πως θα σταματήσει να κοινοποιεί τον αριθμό συνδρομητών το 2025

Το Netflix ανακοίνωσε ότι  θα σταματήσει να κοινοποιεί τον αριθμό μελών και το μέσο έσοδο ανά μέλος, αρχής γενομένης από το πρώτο τρίμηνο του 2025, αναγκάζοντας τους επενδυτές να εστιάσουν αλλού.

Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή στον λεγόμενο «πόλεμο του streaming», όπου οι εταιρίες έχει καθιερωθεί να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για αύξηση των συνδρομητών σαν βασικό δείκτη υπεροχής . Η Netflix θέλει οι επενδυτές να κρίνουν την εταιρεία με βάση τις μετρήσεις που τα στελέχη θεωρούν ως «το καλύτερο υποκατάστατο για την ικανοποίηση των πελατών μας».  Σύμφωνα με την επιστολή της εταιρίας προς τους μετόχους, αυτά είναι: έσοδα, λειτουργικό περιθώριο κέρδους, ελεύθερες ταμειακές ροές – και χρόνος που δαπανάται στο Netflix.

Αυτό είναι μάλλον ένα μήνυμα ότι το δεύτερο κύμα αύξησης των συνδρομητών μάλλον τελειώνει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρόσθεσε 9,3 εκατομμύρια συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο, καθώς η κατάργηση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης και η εναλλακτική μιας φθηνότερης κατηγορίας με διαφημίσεις έπιασαν τόπο. (Στις ΗΠΑ κοστίζει 6,99 δολάρια μηνιαίως ενώ με το κανονικό πακέτο κοστίζει 15,49 δολάρια).

Οι μετοχές της Netflix υποχώρησαν κατά 4% στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές, εν μέρει λόγω των ασθενέστερων προοπτικών αύξησης των ετήσιων εσόδων (η Netflix προέβλεψε αύξηση μόλις 13% έως 15%), αλλά κυρίως γιατί στους επενδυτές δεν αρέσει η αδιαφάνεια. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η Netflix μειώνει επίσης τις λεπτομερείς πληροφορίες για τα μέλη, για τις οποίες ήταν υπερήφανη – συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς περιφερειακών αναλύσεων που ήταν πιο συγκεκριμένες από όλους τους ανταγωνιστές της.

Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι αναγκάζει τη Wall Street να εστιάσει στα έσοδα και τα κέρδη και όχι στην αύξηση των χρηστών, αποτελεί απόδειξη της ωριμότητας της Netflix ως εταιρείας. Για περισσότερο από μια δεκαετία, ο streamer θεωρείται ο καταλύτης των παραδοσιακών μέσων και παρά τον ανταγωνισμό είναι ο κυρίαρχος της αγοράς.

«Η Netflix έχει την πολυτέλεια να εστιάζει στα κέρδη, τα έσοδα και τις ελεύθερες ταμειακές ροές, επειδή τα οικονομικά της εταιρείας είναι πολύ πιο υγιή από τις περισσότερες εταιρείες μέσων ενημέρωσης», όπως αναφέρεται στην σχετική επιστολή προς τους μετόχους